نون و القلم

نون و القلم

سلام آدرس وبلاگ قبلی
https://hyazdi.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

حسن و قبح در فضای مجازی در سطوح حقیقی است. فلذا زمانی که صحبت از حسن و قبح در فضای مجازی به عمل آمده است بحث از ایمان، بحث از عدالت، بحث از کار درست کدام است؟ مطرح است. دیدگاه های اخلاقی پی جویی شده است: فضیلت گرایی، وظیفه گرایی، فایده گرایی.

message status

۱۴:۱۷

 

از جمله مباحث مطرح در نظام شایسته سالاری بحث از شایسته گماری است. شایسته چه کسی است؟ شایسته کسی است که اخلاقی باشد. خوب چه کسی اخلاقی است؟ کسی که شایسته باشد. چنین استدلالی دوری است. استدلال دوری نیازمند اصولی است تا به وسیله آن در اقتضائات متفاوت پاسخ گوی شایسته چه کسی است باشد. همچنان که در تعارض اصول تاکید بر فضایل اخلاقی مورد تاکید است.

message status

۱۴:۱۹

 

قرآن کریم زمانی که بحث از شایسته را مطرح کرده است ملاک ها را در دو دسته کلی تعهد و تخصص مطرح کرده است. چه آن که در نظام شایسته سالاری در حکومت نبوی و علوی نیز چنین معیار هایی را شاهد هست.

message status

۱۴:۲۱

 

اخلاق در فضای مجازی بحث از این است که کار درست کدام است؟ انتخابات و دوران پس و پیش از آن در نظر گرفته شده است؛ چنین است که بحث از اخلاق انتخابات در فضای مجازی مطرح است. رفتار ها مبتنی بر اصول است؟ رفتار ها مبتنی بر فضایل است؟ رفتار ها مبتنی بر فایده گرایی است؟ کدام کار درست است؟ رفتار ها مبتنی بر تکمیل کنندگی اصول، فضایل است؟

message status

۱۴:۲۳

 

الگو های قرآنی به عنوان الگو های ولایت محور مطرح شده است. ولایت به معنای پیوستگی در راه ولی. ولایت الله به معنای پیوستگی در راه خداوند متعال. پیوستگی که در داخل هست و اتحاد در برابر دشمنان.

message status

۱۴:۲۵

 

مدیر شایسته زمانی مطرح است که توانایی ها، مهارت ها، دانش و تعهد فرد مورد توجه است. مفهوم شایسته به منزله مفهوم نخبه است. همان طور که گفته شده است شایسته سالاری به همین نحو گفته شده است نخبه سالاری. فلذا بحث در نظام شایسته سالاری تاکید بر چند محور است از جمله نظام شایسته خواهی، نظام شایسته سنجی، نظام شایسته شناسی، نظام شایسته گماری، نظام شایسته داری و ... از این جمله است.

  • ۰۰/۰۳/۱۸
  • HOSEIN YAZDI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی